Myoko Snow Report 24 March 2017

Akakura Onsen thanks to their Facebook

Myoko Snow Report 24 March 2017

 

Current Conditions:

Over 10cm fell overnight and its still snowing! Looks like the snow promised Wednesday night was just delayed 24 hours. Current conditions is perfect spring powder, light and fluffy.

24 Hour Recap:

About 10 to 15 cm of snow fell in the village last night and into the morning, unsure about up on top. But we can expect way more, this might be the last powder day we see for the season. So go out and enjoy it!

?AIRMIXにかけてた想い? みなさん、こんばんは\(^o^)/AIRMIX症候群の関です???  いやーメッチャ最高な3日間でした??会場の雰囲気、全国から集まるライダーデカすぎるけど安全設計のスパイン等々! 今年もファイナル勝ち上がってスーパーファイナルの最高の舞台でジャンプ出来て本当に最高の大会でした❗️ 会場に居た人は分かってると思うんですけどファイナル2本目でボトムの方に飛んじゃって右足痛めてたんすよね。とりあえず上あがって3本目飛ぶ準備してたけど右足ふくらはぎ外側がピキってなってて。良いとこに着地するラインだけ超集中してフルチョッカリしてファイナルは3本で終了。 シーズン頭に右膝内側側副靱帯を損傷した時からケアしてくれてた小川君のとこにソッコー行ってマッサージとテーピング!!3本しか飛んでないからスーパーファイナルに残れてるかは分からなかったけどコールされた時はテンションMAX上がった?vv スーパーファイナルの公開練習1本飛んで着地した時に右足痛すぎて「これ無理かな」って一瞬思った。  だーけーどーーーー!!2年間ここにかけて来てたし僕を応援しに来てくれてる人もいっぱい居るし会場に来れないけど応援メッセージくれた沢山の人の思い。  とりあえずいてーし着地ボトムいったらヤベーとか考えたけどフルチョッカリの姿勢見せたかったし更に痛めても、もーいーやって思ったw1回戦で負けたけど結果最高だったね? 僕は1回だけ選手を引退しようかなって考えた時があったんです。そのタイミングで超リスペクトしてるマグンさんに「AIRMIX出ようぜ!」って声かけてもらって。で、出てみたら結構イケちゃってwまだまだイケるやん!やっぱ俺一生プレイヤーでいたいなって改めて思えた大会AIRMIX? だから僕はAIRMIXに感謝してるんです?    あれだけの大きな規模の大会を開催し続けてるボスの吉野さん?西川さん、ライオさん、宮田さん、露さん、レジェンドの皆さん方、MCいっちゃん、ガーラ湯沢スキー場、オペレーター、ディガーチームホント皆さんに感謝しています? 今回AIRMIX使用に板を仕上げてくれて現場でもWAXメンテナンスしてくれたDOMINATORの内山さん、本当にありがとうございました? 1月から僕の足をケアし続けてくれた小川君ホントありがとう?       サプライズで応援に来てくれたRUNBAKAクルー?僕のスノーボード上達グループの皆んな?オイッスクルーのみんな、赤倉から来てくれた仲間、全国から集まったライダー、お客さん、家族、本当に最高でした、本当にありがとうございました?    来年は37歳!今年出場して感じた事たくさんありました!そこを活かして身体作ってギアも整えて来年も元気に出場したいと思いまーす\(^o^)/   本当にありがとうございました?とりあえずしばらくは動きがじぃちゃんですw

Posted by Takahide Seki on Tuesday, March 21, 2017

                                     Local Skate bar owner himself Taka!

Weather Outlook:

Some perfect spring conditions are on the forecast with some great little snow falls incoming and some great clear bluebird days.

Mid-mountain forecast for the next few days:

Current snow and weather conditions in Myoko now:

  • 24 Hr Snow Fall: 15cm
  • Current Snow Depth at Akakura Onsen base: 350cm
  • Current Snow Conditions: Fluffy
  • Current temperature at base: -2℃ @ 9am
  • Current Weather: Snowing
  • Current Visibility: Moderate

Don’t forget to keep up with the snow progress via our Myoko webcams.

Current Snow Depth at Base:

Don’t forget! Got a great Myoko ski video from this season that you’d like to share? Upload your best efforts and then contact us with the details!

The Daily Myoko Kogen Snow Report is proudly presented by Myoko Snowsports, Red Warehouse Myoko and The Daily Flake

Myoko Snow Report

Accommodation in Myoko, Myoko hotels

Myoko Snow Report 24 March 2017